::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

!انجمن تفریحی و تخصصی ابزار قرمز

ابزار قرمز با اهداف کمک به وبلاگنویسان ایرانی به صورت رایگان در سال 92 شروع به کار کرده
می کوشد تا بهترین ها را برای کاربران خود فراهم کند.
کافیست مشکلاتتان را با تالار گفتگو ابزار قرمز در اشتراک گزارید تا در کمترین زمان مشکلتتان حل شوند!


آفلاین



ارسال‌ها : 59
عضويت : 29 /7 /1397

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ یکی از مناسب ترین مواد ضد رسوب ممبران است، که برای پیش گیری از ایجاد شدن رسوبات و فولینگ ممبران های تصفیه آب صنعتی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. بیشتر
این آنتی اسکالانت در بسته بندی های مختلف توسط فروشگاه آنلاین تصفیه آب آبین عرضه میگردد. جهت پاسخگویی به سوالات متداولی که ممکن است در رابطه با این آنتی اسکالانت برای خریدار مطرح شود، در ادامه این مقاله از سایت آبین با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم متداول ترین سوالات مطرح شده توسط مشتریان در رابطه با آنتی اسکالانت فلوکن 260 را با با هم بررسی می کنیم.

1- دوز تزریق آنتی اسکالانت فلوکن 260 و نحوه تزریق آن به چه صورت است؟

دوز تزریق آنتی اسکالانت فلوکن 260 برای این که جلوی تشکیل رسوبات در فیلتر ممبران را بگیرد، به میزان اشباع نمک های نامحلول در بالاترین غلظت نمک بستگی دارد. میزان اشباع نمک های نامحلول نیز به غلظت یون ها در آب ورودی، مقدار کل نمک ها، دمای آب ورودی، درصد آب خوراک بازیابی شده و نوع غشای مورد استفاده وابسته می باشد.

* رقیق کردن آنتی اسکالانت فلوکن 260 باید با آب نرم شده یا آب تصفیه شده RO انجام شود.

2- نحوه تزریق آنتی اسکالانت فلوکن 260 چطور است؟

آنتی اسکالانت فلوکن 260 قبل از فیلترهای کارتریجی و در بخش پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی تزریق می شود. در صورتی که از فیلترهای کربنی در پیش تصفیه آب شیرین کن های صنعتی استفاده شود، واحد تزریق آنتی اسکالانت بعد از این فیلترها نصب می شود.

فلوکن 260 توسط دوزینگ پمپ از یک تانک حاوی محلول رقیق شده با دوز تزریق مشخص به خط آب ورودی به دستگاه تزریق می شود. توصیه می شود دوزینگ پمپ را با طول ضربه تنظیم کنید، در حالی که فرکانس ضربه در سطح بالا حفظ می کنید تا توزیع یکنواخت آنتی اسکالانت فلوکن 260 در آب ورودی به سیستم حاصل شود.

** فلوکن 260 دارای نگهدارنده ای است، که تا رقت یک بخش از فلوکن به 15 بخش از آب تصفیه شده سیستم موثر می باشد.

3- آیا آنتی اسکالانت و سدیم متا بی سولفیت با هم واکنش شیمیایی دارند؟

آنتی اسکالانت و سدیم متا بی سولفیت گاهی اوقات برای بخش پیش تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ واکنش شیمیایی بین این دو ماده شیمیایی وجود ندارد.

4- استفاده از مقدار بیش از حد آنتی اسکالانت باعث فولینگ فیلتر ممبران می شود؟

استفاده از مقدار بیش از حد مجاز آنتی اسکالانت می تواند منجر به فولینگ فیلتر ممبران شود. این نوع از فولینگ می تواند از طریق شستشوی ممبران ها با آب در PH بین 2-3 برطرف شود.

5- آنتی اسکالانت در سیستم اسمز معکوس چگونه عمل می کند؟

آنتی اسکالانت قبل از ورود آب به سیستم تزریق می شود. آنتی اسکالانت باعث ایجاد تاخیر در واکنش بین منیزیم، کلسیم و بی کربنات می شود. این ویژگی باعث می شود رسوبات در سطح ممبران تشکیل نشوند و همراه پساب از سیستم خارج شوند.

6- آنتی اسکالانت فلوکن 260 قابلیت حذف چه ترکیباتی را دارد؟

آنتی اسکالانت فلوکن 260 یک محلول چند منظوره می باشد و قابلیت عملکرد در محدوده وسیعی از PH را دارد. اگر از دوز مشخص این آنتی اسکالانت در سیستم استفاده شود، از تشکیل رسوبات کربنات کلسیم و سولفات کلسیم، استرانسیوم و باریم جلوگیری می کند. حداکثر دوز تزریق این آنتی اسکالانت در آب خوراک برابر با 5mg/l می باشد.

7- آنتی اسکالانت فلوکن برای آب های مختلف و انواع آنتی اسکالانت مناسب می باشد؟

آنتی اسکالانت فلوکن 260 برای آب های مختلف آب لب شور و آب دریا قابل استفاده می باشد. هم چنین امکان استفاده از این آنتی اسکالانت برای همه ممبران های تولید برندهای مختلف می باشد. موقع انتخاب و خرید آنتی اسکالانت باید با توجه به آنالیز دقیق آب ورودی آنتی اسکالانت را انتخاب کنیم.

8- آیا آنتی اسکالانت فلوکن 260 برای سلامتی انسان مضر می باشد؟

آنتی اسکالانت فلوکن 260 دارای ساختاری می باشد، که وارد آب تصفیه شده نمی شود و همراه پساب از سیستم خارج می شود. اما حتی اگر وارد آب تولید نیز شود، دوز تزریق آن به اندازه ای کم می باشد، که هیچ مشکلی برای سلامتی انسان ندارد. فلوکن 260 دارای مجوزهای لازم برای استفاده در سیستم های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس جهت تامین آب شرب می باشد.

9- آیا آنتی اسکالانت فلوکن 260 برای محیط زیست خطرناک می باشد؟

آنتی اسکالانت فلوکن 260 قابل اشتعال نیست و با آب نیز واکنش نمی دهد، تجزیه و ترکیب نمی شود و در صورت رعایت شرایط دفع نیز هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

10- آنتی اسکالانت فلوکن 260 اصل را از کجا بخرم؟

در سال های اخیر به دلیل تولید نمونه های تقلبی فلوکن 260 متاسفانه بسیاری از فیلترهای ممبران و دستگاه ها دچار آسیب های جدی شده اند. بنابر این برای خرید آنتی اسکالانت فلوکن باید به فروشگاه ها و یا سایت های معتبر مراجعه کنید.

این تنها راه اطمینان از خرید محصول اصل و با کیفیت می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای خرید آنتی اسکالانت می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تصفیه آب آبین در ارتباط باشید و با استفاده از فرصت مشاوره رایگان بهترین محصول را انتخاب و خرید کنید.


11- شرایط پایداری و واکنش پذیری فلوکن 260 شامل چه مواردی است؟

فلوکن 260 در شرایط دمایی استاندارد پایدار است و در کنار قلیا و تولید گرما نباید بیش از حد بماند. مونو اکسید کربن، دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن و سولفور از مشتقات خطرناک تجزیه فلوکن 260 در تماس با آتش و تولید گرما می باشد. آنتی اسکالانت فلوکن 260 قابلیت تحمل دما تا 200 درجه سانتی گراد را دارد.

12- کاربردهای آنتی اسکالانت فلوکن 260 شامل چه مواردی می باشد؟

از آنتی اسکالانت فلوکن 260 در بخش تصفیه آب برج های خنک کننده، بویلرها و صنعتی تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود.
دوشنبه 08 شهریور 1400 - 01:27



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.